تبلیغات
نقش چهار فصل - وضعیت فرش ایران در بازار مشترک(گزارش بازار اروپا )
نقش چهار فصل
  صفحه نخست       |       تماس با مدیر       |       پست الکترونیک       |       RSS       |       ATOM
 
مسائلی که برای توسعه مبادلات فرش باید در نظر گرفت
اگرچه در حال حاضر فرش یکی از اقلام صادراتی بعد از پنبه می باشد ، ولی چنانچه کیفیت آن از لحاظ پشم و رنگ و بافت و اصالت نقشه های ایرانی مورد نظارت دقیق قرار نگیرد و رقابت های بی مورد تجار در خارج از کشور با تشکیل سندیکایی خثی نگردد، بیم آن می رود که در آینده در ضریب افزایش صادرات آن نکث حاصل گردد ، زیرا به طوری که سابقا به استحضار رسید قبل از جنگ جهانی بین المللی دوم تقریبا فرش ایرانی در بازارهای اروپایی و آمریکایی انحصار طبیعی داشت ، ولی بعد از خاتمه جنگ رقبای جدید سالیانه تعدادی زیادی فرش وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی می نمایند و متاسفانه تبلیغات کافی نیز درباره فرش ایران - که بتواند تفاوت آن از لحاظ کیفیت و کمیت با سایر فرش ها برای مصرف کنندگان تعیین نماید -  وجود ندارد و به این ترتیب فرش های سایر کشورها مشتری های جدید را به سوی خود جلب می نماید که اثر آن کاهش مصرف فرش ایرانی خواهد بود ، مخصوصا که به این کاهش افزایش تولید و مصرف فرشهای ماشینی نیز کمک می کند. البته فرش ماشیی به هیچ وجه نمی تواند با فرش دستباف ایرانی رقابت نماید ، زیرا خرید فرش نوعی سرمایه گذاری است و در طول مدت ارزش آن رو به افزایش است و به این ترتیب مانع تنزیل قدرت خرید پول می گردد ، در صورتی که فرش ماشینی قلیل بوده بعد از مدتی مصرف قیمت آن کاهش پیدا می کند .

بخشی از تحلیل محمد علی مولوی(ماهنامه بورس،1345،شماره 39 )
منبع : دو ماهنامه اطلاع رسانی طره،1392،شماره 3






نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها :
ارسال شده در: سه شنبه 20 اسفند 1392 :: توسط : پرویز داودیان پور


 
درباره وبلاگ
مدیر وبلاگ : پرویز داودیان پور
نویسندگان
صفحات جانبی
Emil
نظرسنجی
1-به نظر شما با ( توجه به قیمت ) استفاده از فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی چه قدر اهمیت دارد؟







برچسبها
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :